tisdag 22 juli 2008

Rehabträning – rapport I

Den trogna läsaren av denna blogg kommer ihåg att jag för två veckor sedan opererade min ena menisk. Nu har jag startat marschen tillbaka mot toppformen. För att inte hamna i samma träsk som Sanna Kallur och Christian Olsson så tar jag det försiktigt.
Idag har jag avverkat min andra runda på Albys natursköna 4-kilometersspår. Den är väldigt omväxlande och slingrar sig ömsom i skogen, bredvid hästhagar, passerar dammar med dagvatten som renas samtidigt som de är ett bra tillhåll för fåglar. Första rundan var fördelningen gång/joggning 90/10, den andra 60/40. Jag hinner inte till OS i Beijing men ett mål börjar så smått växa till i min hjärnbark. Ber att få återkomma när jag förankrat målet hos mina sponsorer.
Har ni vägarna förbi så rekommenderar jag Albys fina naturreservat i Tyresö. Förutom löpslingor finns det bad, beachvolleyplan, fina grönytor och, om jag inte minns fel, en frisbeegolfbana.

För övrigt anser jag att det fina sommarvädret är den borgliga alliansens förtjänst...

Inga kommentarer: