fredag 22 augusti 2008

Fel attityd Klüft

Att Carolina Klüft var less på sjukamp kan jag förstå. Att hon strävar efter att ha kul när hon idrottar kan jag förstå. Att hon misslyckas i tresteg kan jag förstå. Att hon presterar långt under sin kapacitet i längdhopp kan jag förstå.
Det jag inte kan förstå, dock, är hur hon kan stå i intervjuer efter längdhoppet, skratta och utan minsta tecken på besvikelse säga ungefär att ”det var ju skojsigt att vara med, hälsa till min gamla mattant i Växjö”.
Är det bara jag som tycker att hon är lite för putshurtig? Hon är en gudabenådad idrottskvinna men släpp för f-n fram besvikelsen, bli lite förbannad, skyll på vindmätare, trasig tävlingsdräkt eller publik som klappar i otakt!
Visserligen är det media och vi själva som skapat förväntningarna, men utan oss tittare och våra förväntningar vore Carolina Klüft bara en speedad blondin från Småland! Ge oss lite känslor, det har vi förtjänat!

Läs även DN, DN, AB, AB, SvD, SvD.

Inga kommentarer: