söndag 25 januari 2009

Bandyguld – intresseflagg!

Äntligen är vi bäst i något. I en sport där det egentligen bara finns två nationer som kan vinna. I en sport där tvåan slår trean i gruppspelet med 15-3. I en sport som många fortfarande associerar med Snoddas och portföljer innehållande fickpluntor.

Missförstå mig rätt, bandy är jättekul att spela och när Hammarby Bandy äntrar Zinkens is till tonerna av Uffes ”Rom i regnet” kan även jag få ståpäls. Men så mycket att fixa fyrverkerier för är det väl ändå inte? När börjar VM i stångstötning?

Om bara några månader börjar Allsvenskan i fotboll igen. Det är något att hissa intresseflagg för!

Relaterat: AB, AB, AB, AB, DN, DN, SvD, SvD.

Andra bloggar om , .

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jo det är ju lätt att så där lite "von oben" sitta och se ner på bandyn, men till skillnad från t.ex. leksakssporten golf är det en riktig idrott som verkligen kräver sin man såväl fysiskt som psykiskt :-)

Anonym sa...

Sälla lilla idiot. Varför måste man se ner på en sport som man inte gillar? Ska jag skriv blogginlägg om alla sporter jag inte är intresserad av? Jag tycker t.ex. golf är jävligt intressant och kul att spela. Men det är fan i mig ingen sport! Det är moderatbandy!

Sluta vara så bitter och sluta gnälla på sånt du inte gillar. Lägg din energi (om det nu finns någon sådan) på saker du tycker om istället så ska du se att det blir bättre! Men du kanske redan gett upp dig själv? Verkar så.

Stackars sate...

Dick Bengtson sa...

Jag är inte bitter...

Däremot tillåter jag mig att vara ironisk över vissa företeelser som jag observerat i samhället och i media.
Jag är helt övertygad att bandy "kräver sin man", det var just inte det jag skrev om.

Anonym sa...

Att gnälla på bandyn är för en del att svära i kyrkan. Själv satt jag i en lokal pizzeria och slötittade på slutet av finalen (inte så mycket annat man kan göra i de 10 minuter det tar att fixa husmanskost). Inte för att jag kunde följa spelet eller se finesserna - såg ju knappt bolluslingen. Nej, dyngtråkigt är vad bandy är och det har du all rätt att skriva om på din egna blogg utan att några övervintrade egotrippade skridskoåkare ska börja gnälla... säkert skitjobbigt för de som spelar, men inte desto mindre görtråkigt att titta på. Aldrig mer.

Anonym sa...

Tycker själv att vi ska glädjas av att vi är i världstoppen i bland annat bandy och innebandy. Väntar på att de ska bli OS-sporter...