tisdag 21 april 2009

Bildsköne Bengtson

Satt och slötittade på startlistorna till dagens lunchtrav när min blick föll på en häst i lopp 6, Bildsköne Bengtson! Skulle starta på Åmål och det kändes som ett omen! Den trogne läsaren av denna blogg vet att jag har en relation med just med Åmål och när hästen (!) stavar sitt namn precis som jag kan det inte vara ett sammanträffande. Saida, släng dig i väggen!

Sagt och gjort, jag lastade in både på vinnare och plats, förberedde en telefonlista på vilka jag skulle be fara till en varmare plats och surfade in på några resesajter.
Kollade oddsen 40 minuter före start, de hade sjunkit! Jäklar, fler har upptäckt Bengtson! Visserligen har han inte vunnit så mycket pengar och är valack den stackaren, men då behöver han ju inte tänka på ston...

Hade inte möjlighet att se loppet men när jag loggade in förstod jag att något var fel, mitt saldo hade inte ökat! Kunde det vara så illa att mitt fjärrskådande inte fungerar?
Uppenbarligen! När jag kollar resultatet märker jag att Bildsköne Bengtson fortfarande har tjänat väldigt lite pengar.
Detsamma gäller tyvärr även denna Bengtson i det här fallet...

Vem som vann loppet? Björn Goop förstås! Om han är bildskön får andra bedöma, men en rackarns duktig kusk är han.

Relaterat: AB, AB, AB, AB.

Andra bloggar om , .

3 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt att Åmål blir nämnd på denna blogg ganska ofta det gillar vi! Vi kommer även att hålla på Bengtson på Åmålstravet.

Margareta T sa...

Skönt med lite humor i dessa mörka tider. Varför inte pröva lite tölt på en glad liten islandshäst i stället - jag menar när den bildsköne inte ger någon utdelning!

Dick Bengtson sa...

#Margareta# Har faktiskt töltat 2 gånger varav en på Island. Ganska kul även om mina ben nästan släpar i marken...