måndag 4 maj 2009

Första rundan lovar mera

Äntligen kom man då ut på årets första golfrunda. I perfekt väder, sol och lagom med vind peggade jag upp på första tee. Lite orolig eftersom de ambitiösa träningsplanerna som for genom huvudet i höstas reducerats till en hink på rangen förra helgen...

Träning är överskattat! Trots att banan är långt från perfekt så satt gubbsvingen lika bra (?) som förra säsongen. Utslagen t o m bättre! Gick faktiskt på handicap, inte ett streckhål och jag spelade dessutom hela rundan på samma boll. Hade jag satt mina 1,5-metersputtar för par de två sista hålen hade det blivit handicapsänkning. Inte illa!

Får väl se till att inte bli för kaxig men det lovar i alla fall gott och jag ser mycket fram emot kommande säsong.
Banan då? Ja, kanske inte som Pebble Beach eller St Andrews eller på någon av tourerna men helt ok för att vara så tidigt på året. Några rejäla regn och värme på det så blir Haninge GK att räkna med även i år.

Relaterat: AB, DN, SvD.

Andra bloggar om , .

Inga kommentarer: