torsdag 10 december 2009

Provval till Landstinget

Nu har resultatet för Moderaternas provval till Landstinget kommit. Eftersom jag har vissa tankar och idéer inom ansvarsområdet ställde jag upp, lite på vinst och förlust.

Är man inte känd i partiets vidare kretsar tror jag att det är väldigt svårt att komma riktigt högt på dessa listor. Då jag inte varit engagerad så väldigt länge har jag heller inte hunnit skapa en plattform utanför Tyresö och med tanke på det är resultatet helt ok.
Undrar om jag ser för bister ut på den officiella bilden?

Plats 16 av 46 betyder i alla fall på bästa tredjedelen. Misstänker att det är mest partikompisar från kommunen som röstat plus en och annan läsare av denna blogg.

Nu återstår en del steg innan den slutgiltiga valsedeln är klar och sedan får vi se var det landar. Mitt politiska huvudfokus är dock, och kommer att vara, politiken i och ansvaret för Tyresö kommun.

Jag vill tacka alla er som röstat på mig och hoppas såklart att det förtroende ni visat sitter i även fram över valet 2010.

Resultatet hittar du här.

Andra bloggar om , , .

Inga kommentarer: