lördag 29 maj 2010

VM-tipset – del 2

Här kommer nästa del i min lilla titt i kristallkulan inför VM-slutspelet i Sydafrika.

Vi hoppar till grupp E. Där finner vi Nordens hopp Danmark tillsammans med Holland, Japan och Kamerun. Med stjärnor som Van Persie, Kuyt, Robben och Sneijder är Holland storfavoriter och jag är övertygad om att man vinner gruppen ganska enkelt. Om andraplatsen slåss Danmark med Kamerun. Tyvärr tror jag inte Danmark räcker till, de gamla gubbarna Grönkjaer, Rommedahl, Tomasson och flåbusen Poulsen kommer inte att räcka till mot Kameruns mer fantasifulla spel om nu Samuel Eto´o inte hoppar av truppen i protest mot den gamle hörnstolpsdansaren Millas kritik . Hoppas jag har fel!

I grupp F spelar Paraguay, Nya Zeeland, Slovakien och världsmästarna Italien. Det här är en av de svagaste grupperna som jag ser det. Italien har inte rosat marknaden men bör ändå vinna gruppen på sin rutin. Den ständigt rökande Lippi har en utmaning att få fart på de gamla rävarna med Buffon och Cannavaro i spetsen.
Måste erkänna att jag inte vet särskilt mycket om de övriga lagen men lägger en slant på Paraguay som grupptvåa med storstjärnan Roque Santa Cruz i spetsen.

Nästa gäng åttondelsfinalister blir alltså:

**På övre halvan hittar vi Holland och Paraguay
**På nedre halvan får vi se Italien och Kamerun

Relaterat: AB, AB, AB, AB, AB, DN, DN, SvD, SvD, Exp, Exp, Exp, Exp, Exp.

Andra bloggar om , , , .

Inga kommentarer: