torsdag 15 juli 2010

VM – All Star Team

Ja ja, jag vet att VM är slut och det är fyra långa år kvar till nästa men jag har varit på sjön i en vecka så ta detta som ett bidrag till att minska din fotbollsabstinens.

Mina tips var förresten kanske inte var hundraprocentiga men jag prickade i alla fall in rätt segrare, alltid något!

Målvakt: Benaglio, SUI, (Res: Kingson, GHA)

Försvarare: Lamm, GER, Lucio, BRA, John Mensah, GHA, Fucile, URU (Res: Maicon, BRA)

Mittfält: Forlan, URU, Özil, GER, Xavi, SPA, Sweinsteiger, GER (Res: Müller, GER)

Forwards: Gyan, GHA, Villa, SPA (Res: Klose, GER)

Coach: Tabarez, URU.

Inte ens nära: Englands, Frankrikes och Italiens samtliga spelare. Alldeles för dåligt från dessa ytterst välbetalda herrar. Leo Messi, visserligen hårdbevakad men fick allt för lite levererat.

Störste underhållare: Utan tvekan allas vår Diego, man kan tycka vad man vill men hans ”oneliners” lämnar ingen oberörd.

Tråkigaste I: Att konservativa FIFA inte kunnat snabba på beslutsprocessen och använt fem domare.

Tråkigaste II: Det eviga vuvuzelatutandet. Jag hade lovat mina söner att om Sverige kvalificerat sig skulle vi åkt ner till Sydafrika. Med facit i handen hade vi kanske kommit hem med tinnitus, så inget ont...

Relaterat: DN, DN, DN, DN, SvD, SvD, SvD, SvD, AB, AB, AB, AB, AB, Exp, Exp, Exp, Exp.

Andra bloggar om , , , , , .

Inga kommentarer: