måndag 16 augusti 2010

Hög servicenivå i Tyresö

Igår tog jag en långpromenad genom Tyresö, från de centrala delarna till Trollbäcken. Målet var Trollbäckens IP där ena sonen spelade match.


Jag tog vägen genom skogen och vid den lilla sjön Bansjön såg jag något som gjorde mig både glad och stolt. Vid den lilla bryggan och grillplatsen stod en bil med Tyresö kommuns logo. Undrar vad den gör här på en söndag, tänkte jag.


Döm om min förvåning när det visade sig vara en medarbetare från Tekniska kontoret som var där och kollade att allt var rent och snyggt efter lördagsnatten.


För er som inte bor i kommunen kan jag berätta att sjön ibland är ett populärt tillhåll för den lite yngre generationen och vissa gånger kan det gå lite vilt till. Den här gången såg platsen helt ok ut vilket som sagt inte alltid är fallet.


Jag talade med mannen från kommunen och han berättade att detta är en rutin som man alltid försöker hinna med på söndagar. Strålande service tycker jag, som såklart hoppas att alla som läser detta tänker sig för en extra gång de slänger sitt medhavda skräp på andra platser än soptunnan.

Ju mindre jobb med onödig städning desto mer resurser kan vi lägga på positiva aktiviteter.


Relaterat: DN, DN.


Andra bloggar om , .

Inga kommentarer: