torsdag 2 september 2010

Dagens politik

@Tittade på SVTs utfrågning av Fredrik Reinfeldt ikväll. Jag såg också när Mona Sahlin utsattes för samma utfrågare.

Efter dessa utfrågningar är det om möjligt ännu tydligare för mig att det bara finns en riktig statsministerkandidat i valet 19e september. Han heter Fredrik Reinfeldt.


@Linda Skugge verkar sakna att finnas i rampljuset och gör idag ett försök att återfå lite strålkastarsken genom en debattartikel där hon anklagar ungdomar för att vara för fina för att ta skitjobb. Lite tillspetsat kanske, men hon har en poäng.

Däremot är det nog inte bara ungdomarnas fel att man ratar vissa jobb utan de huvudansvariga är vi föräldrar. Genom det curlande och bäddande som många föräldrar, i all välmening, sysslar med så lär vi inte alltid våra barn att kämpa för något de verkligen vill ha.

Se där, ytterligare ett argument för att komplettera ROT och RUT med RIT, IT-tjänster till hushållen. Det skulle vara utmärkta första jobb för många ungdomar som redan har tung kompetens inom området.


@Sex av tio väljare tror på borgerlig valseger skriver DN. Det intressanta med den här undersökningen är inte att över 90 procent av Alliansens väljare tror på seger utan att bara 43 procent av de rödgröna väljarna tror att deras block vinner. Det bekräftar bara den känslan jag får när jag möter väljare, de rödgröna håller på att kasta in handduken!

Det får inte betyda att vi ropar hej utan gör det ännu viktigare, och ger mig ännu mer energi, att köra ända in kaklet till den 19e september!


Relaterat: AB, AB, AB, AB, AB, AB, DN, DN, SvD, SvD, SvD.


Andra bloggar om , , , , , , , .

Inga kommentarer: