måndag 13 september 2010

Var tog piraterna vägen?

Noterade så här i valrörelsens elfte timme några lila affischer som smetats upp på ett plank i Sundbyberg, när jag körde förbi. Jag hann inte uppfatta budskapet så på tillbakavägen saktade jag in och försökte läsa. Texten var alldeles för liten, men avsändaren var läsbar, Piratpartiet.

Undrade just var de tog vägen? Så framgångsrika och fyllda av självförtroende efter EU-valet och sedan tyst, förutom några rubriker ifall man var för eller mot barnporr på nätet. Att vara ett enfrågeparti kan uppenbarligen fungera ett tag, men sedan avslöjas man obönhörligen som kejsaren utan kläder.

Kan det vara så att vi fått ett nytt ”Lex Junilistan”? Jag vet inte men Ebba Grön har en låt där refrängen går: ”Och från Peking hörs det inget...”.

Kanske vi här talar om: ”Och från Bryssel hörs det inget...”?


Relaterat: SvD, SvD, SvD, DN, DN, DN, DN, Exp, Exp, Exp, AB, AB, AB, AB, AB.

Andra bloggar om , , , , , , .

3 kommentarer:

Jerry sa...

Ett mer relevant Ebba Grön-citat vore kanske "Den totala makten, den totala kontrollen, det totala totalitära" rörande IPRED och FRA-lagen, eller kanske
"Den nya tiden kom ju så fort, mitt liv fladdrar fort förbi på ett datakort" angående datalagringsdirektivet.

Tyst från Bryssel är det verkligen inte, Christian Engström verkar vara den enskilde svenske politiker därnere som åstadkommer mest. Läs på http://christianengstrom.wordpress.com/ eller henrikalexandersson.blogspot.com.

Jag önskar verkligen att Alliansen inte sopat dessa frågor under mattan, utan vågat stå för en liberal och integritetsvänlig politik. Då hade ni vunnit min, och många andras, röster tillbaka.

/Jerry

Anonym sa...

Själv önskar jag att folk respekterade anonymiteten och inte tog bort inlägg. Men mediacensur i all ära. Finns ju tyvärr i bloggsfären också tycks det.

Dick Bengtson sa...

#Jerry# Om han får säga det själv, i alla fall...
Min absoluta favorit-Ebba är "Die Mauer". Där kan man snacka om övervakning!

#Anonym# Tror du måste tala om någon annan blogg. Du kanske har kommit fel?
Jag har under hela min aktiva tid tagit bort en (1) kommentar för att den var rasistisk. Jag låter ju t o m mina politiska motståndare breda ut sig med kommentarer som du kanske märkt.