onsdag 16 mars 2011

Och de nominerade är...

Nu är nomineringarna till Tyresös första Kultur- & Idrottsgala 25 mars klara. Dessutom har årets kulturstipendiater utsetts. Hela listan hittar du här.

Jag har det stora nöjet att sitta med i juryn, och även om jag är väl uppdaterad och vet hur brett, mångfacetterat och befolkat med duktiga människor kommunens föreningsliv är, upphör jag inte att förvånas positivt.

Nomineringsarbetet var bland det roligaste jag gjort som fritidspolitiker, men samtidigt bland det svåraste. Att behöva välja bort många väl kvalificerade i de flesta kategorier var inte lätt.

De som är nominerade ska veta att bara genom att bli just det, ska man känna sig som en vinnare. Att sedan bara en kan stå som slutsegrare ligger liksom i sakens natur.

Jag ska inte nämna några namn, men extra kul är att bland de nominerade på både kultur- och idrottssidan finns det några riktigt tunga namn som kanske inte är så kända i sin hemkommun.

Kända är däremot flera av dem som kommer att agera prisutdelare. Vad sägs om NHL-proffs, förbundskapten och Melodifestivaldeltagare?

Är du föreningsaktiv i Tyresö? Missa inte att boka din biljett innan de tar slut. Bokar biljetter gör du här.


Relaterat: AB, DN, DN, DN, Exp, Exp.

Andra bloggar om, , , .

Inga kommentarer: