måndag 14 maj 2012

Bloggtorka – inte

Jag vet att jag försakat mina bloggfans på sista tiden. Har haft mycket att stå i, men lovar nu att skärpa mig.

Samtidigt måste jag medge att de kanaler som i vanliga fall inspirerar mig, tidningar, TV och det som händer i Tyresö, inte gett så många uppslag.

Skulle jag till exempel skriva och kommentera den nya socialdemokratiska ledningen när de inte säger särskilt mycket. Det kommer säkert bli mer intressant när de tvingas visa väljarna hur de ska regera om de vinner valet. Med kommunisternas hjälp?

Eller skulle jag skriva om det ekonomiska moraset i Grekland? Att det krävs politisk styrka från alla partier för att stå emot trycket och fortsätta sanera ekonomin. Annars kanske det är dags att varsla grekerna om uteslutning från eurosamarbetet?

Borde jag skriva om att oppositionen i Tyresö har tvingat fram en helt onödig folkomröstning i höst? En folkomröstning om delar i den kommunala budgeten, som borde vara majoritetens ansvar, åtminstone enligt valutslaget 2010. 
Att den kommer kosta flera miljoner att genomföra skulle jag kanske också skriva om? Dessutom avvisade socialdemokraterna ett kompromissförslag om höjt förbehållsbelopp som skulle gynna de pensionärer som har det sämst ställt. Det skulle jag kunna förstås kunnat blogga om.

Kanske skulle jag idag skriva om den svenska EM-truppen? Hur i helsike Hamrén kan fortsätta att satsa på en föredetting som Chippen? Han har varit slut i minst fem år i landslagssammanhang. Varför inte ge någon som har framtiden framför sig istället? Jimmy Durmaz kanske? Det vore ju faktiskt bättre att plocka in Kennedy istället? Om Zlatan absolut måste ha sin lekkamrat med sig, kan väl Chippen få följa med som maskot istället?

Oops, nu blev det ju ett inlägg i alla fall. Jag är tillbaka på bloggbanan!

Relaterat: AB, AB, AB, DN, DN, DN, DN, SvD, SvD, SvD.

Inga kommentarer: