söndag 9 september 2012

En solskenshistoria om service

För någon vecka sedan insåg jag att jag måste byta ut hjulen på min kontorsstol. Gummibeläggningen hade tjänat ut och genererade massa svarta smulor på golvet så fort man rörde sig med stolen.


Jag sökte på nätet och hittade bl a en leverantör av kontorsmöbler som ligger längs vägen som jag färdas nästan dagligen.

När jag kliver in på företaget inser jag att de normalt sett inte hanterar några hjul till en liten företagare. Ett stort lager och massa säljare, knappast en butik.

Trots det tas jag emot av en trevlig dam som går före mig ut på lagret och aktiverar några medarbetare för att leta efter stolshjul. Efter en stund hittar en av lagerherrarna några hjul, tar fram ett mätverktyg och konstaterar att de kommer att passa till min stol.

När jag vill betala säger damen att det behöver jag inte alls! Jag får hjulen gratis!

En sådan fin service gör mig varm i hjärtat. Tack Vican! Hoppas affärerna går bra för framöver!

Relaterat: DN, DN, DN.

Andra bloggar om, , , .

Inga kommentarer: