fredag 2 november 2012

I morgon tar vi guldet, Tyresö

De flesta, inklusive mig själv, trodde nog att guldtåget hade gått när ”Real Tyresö” förlorade mot bottenlaget Djurgården i damallsvenskan.

Jag trodde inte att Ldb Malmö, som varit väldigt stabila, skulle drabbas av guldfrossa, men så blev det.
När dessutom en av Malmös största stjärnor, Ramona Bachmann, fick dubbelt hjärnsläpp med två avsiktliga hands och utvisning, blev frossan rena ”gula febern”. Det innebär att hon är avstängd i guldmatchen imorgon lördag.

Egentligen talar det mesta för Tyresö i finalen. Att vara den jagade som kommer ikapp, en av Malmös bästa avstängd och att Malmö spelade en match mitt i veckan, allt talar för Tyresö.

Nu hoppas jag verkligen att Tyresös tunga spelare som Seger, Boquete och Marta visar att de kan leverera när det gäller!

Om Tyresö kan få ett tidigt ledningsmål, tvingar det fram Malmö och öppnar upp för kontringar och för Marta. Jag har aldrig sett en tjej som rör sig så kvickt med bollen under kontroll. En njutning för en fotbollsälskare.

En del säger att Tyresö haft tur som får en chans till på guldmedaljerna. Kanske det, men i de flesta fall är tur något man faktiskt förtjänar genom hårt arbete!

I morgon tar vi guldet, Tyresö!

Relaterat: DN, DN, DN, SvD, SvD, Exp, Exp, AB, AB.

Inga kommentarer: