torsdag 14 augusti 2014

Kryssa Dick Bengtson - Filmen

Idag är det premiär på min valfilm 2014. Med exakt en månad till valdagen berättar jag vad jag vill åstadkomma i Tyresö och i Stockholms Läns Landsting, kommande mandatperiod. Filmen handlar bland annat om kulturhuset i Tyresö och en idé om att kalla alla män över en viss ålder till frivillig prostataundersökning.

Det är såklart inget komplett valprogram. Under den kommande månaden kommer flera blogginlägg som beskriver även andra frågor där jag vill påverka.

Värt att veta är att filmen är skapad med endast en Ipad. All filmning, klippning och redigering har gjorts av en mycket ung och kreativ filmskapare i min närhet.

Hoppas att du uppskattar filmen och innehållet!


Relaterat: DN, DN, DN, DN, DN.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Woaw.

I det stora hela var filmen bra, ja rentutav riktigt bra.

Har partiet degraderat dig till sjunde plats? Det ser inte bra ut.

Rent redigeringsmässigt kan filmen bli bättre. Volymen gick lite upp och ner så jag fick variera löpande beroende på hur bra jag hörde dig. Dessutom kom rocklåten in lite tidigt.

Innehållet i din politik liknar inte riktigt statspolitiken. Jag uppfattar det som att du tillhör en högerfalang inom Nya Moderaterna.

Med allt detta, positiv och negativ kritik tror och hoppas jag att de flesta av dina idéer förverkligas framöver.

På tal om Landstinget och äldre män ... en vän till mig nämnde att distriktsläkaren i kommunen där vännen verkar kollar upp alla män som går i pension. Om läkaren hittar något som kan oroa höfter, knän m m i framtiden fixar han fram en rullator. Kommunen är Sveriges rullatortätaste.

Det har betalat sig för i hela kommunen hade de enligt uppgift ett (1) brott på lårbenshalsen (tror jag) under hela 2013.

Kolla gärna upp detta om du får förnyat förtroende. Bara ett tips.

; )

Tugga

Dick Bengtson sa...

#Tugga# Tack för ditt beröm. Jag är medveten om att det finns saker som skulle kunna förbättras i filmen, men med tanke på att den är gjord enbart med en Ipad, av en mycket ung och lovande filmskapare, så är jag nöjd ändå.

Jag har inte blivit degraderad. Plats 7 på listan i landstingsvalet är mycket bättre än förra valet då jag var nr 15.

Jo, det är riktigt, jag räknar mig till "högerfalangen" i partiet. Det är bra att det finns olika åsikter internt, annars riskerar debatten att dö ut och det vore ju förödande för demokratin.

Tack för tipset om rullatorerna. Tror att många av dessa bor i samma område som jag..:-)